Stærk symbolværdi i Dansk Supermarkeds navneskifte
Organisationen lægger afstand til imaget som pengeglade købmænd.
Det skriver Berlingske i en analyse i dag.
- Navneskiftet er et endeligt opgør med en årrække, hvor vi kender dem som A. P. Møllerejet, og hvor de konstant skulle præstere. Det er meget naturligt, at de nu, da de ikke længere er afhængige af, hvad der foregår på børsen eller hos en kapitalist, kan tænke mere langsigtet og vise, at de også lægger vægt på andre ting end at tjene penge, vurderer Henning Bahr, der er direktør i Retail Institute Scandinavia.
Tidligere informationschef i Dansk Supermarked, Erik Eisenberg, der i dag er direktør og partner i PR-og reklamebureauet Aros Kommunikation, er enig i den analyse og påpeger samtidig, at Salling Fondene er kendte for at dele penge ud til gode formål.
Det er naturligt, at virksomheden gerne vil signalere, at man også handler med samfundssind, når man handler hos Føtex, Bilka, Netto, Salling og på wupti. com, forklarer han.